{ content } | { mainMenu } | { footer }

Century 21+

Služby pro kupujícího

Nákup nemovitosti je určitě pro většinu z nás rozhodnutí, které neděláme v životě často. O to m jak je „jednoduché“ koupit nemovitost, by někteří naši klienti, kteří se na nás nakonec obrátili, mohli dlouze vyprávět.

Příběh 1
Jako mnoho dalších kupujících klientů si mladí manželé Novákovi (říkejme jim tak) jednoho dne řekli, že již nebudou bydlet v nájmu a že si najdou vhodné bydlení. Jako mnoho jiných poslali mailem svou určitou představu o bydlení několika realitním kancelářím a zároveň se rozhodli hledat vlastními silami. Z několika vybraných kanceláří se jim pouze 2 kanceláře ozvali zpět s tím, že pokud by něco měli pošlou jim nabídku mailem. Časem i nějaké nabídky dostaly, ale ty nesplňovali jejich požadavky. Vlastní cesta, kterou zvolili se zdála být jednodušší. Paní Nováková po dlouhém hledání vybrala asi 8 bytů, které by připadaly v úvahu a kontaktovala příslušné realitní kanceláře. Bohužel se jí podařilo kontaktovat pouze s 5 kancelářemi (ty zbylé nezavolali zpět ani po opětovném volání). Co jí velmi překvapilo, hned 3 makléři jí nedokázali dopředu odpovědět na pár zvídavých otázek s tím, že to převzali po kolegovi.
Realizace prohlídek probíhala bohužel v obdobném duchu, pouze 2 makléři, byli schopni odpovědět na dotazy Novákových, ti ostatní bohužel neměli kompletní informace o nemovitosti ani další důležité věci ohledně stavu bytu, poplatků, právních omezení, fungování SVJ, stavu domu (plánovaných či realizovaných rekonstrukcí) atd. Většinou se jim dostalo odpovědi „to zjistím“.  Jeden z vybraných bytů se jim líbil a nakonec projevili zájem o jeho koupi. Poslední nadšení klientů opadlo v momentě, kdy dostali návrh rezervační smlouvy, kde chyběli podstatné náležitosti (přesná identifikace nemovitosti, co se stane s rezervačním depozitem, když odstoupí majitel, do kdy peníze dostanou zpět, věcné břemeno). Tato skutečnost manželé Novákovi nakonec od koupi nemovitosti odradila.

 

Příběh 2
Manželé „Hrdličkovi“, kteří se vraceli po delší době ze zahraničí, si pronajali byt v Praze s tím, že si během krátké doby najdou i byt ke koupi. Vlastní cesta hledání bytu jim přišla jednodušší. Začali hledat opravdu intenzivně a přes S-reality našli několik vhodných nemovitostí. Jeden z vybraných bytů je velmi oslovil. Makléř byl velmi příjemný a prozradil jim, že prodávaný byt je v nabídce krátkou dobu a majitelé na prodej pospíchají, že jim je schopen domluvit menší slevu. Hrdličkovi v prvotním nadšení tedy nabídli místo nabízené ceny 6 150 000,- částku 6 090 000,-. Skvělé, makléř jim cenu odsouhlasil a hned na to se podepsala rezervační smlouva.

Škoda jen, že se klienti rozhodli jít vlastní cestou…mohli ušetřit 290 000,-. Jak to? Právě tento byt jsme před časem půl roku nabízeli. V jednu chvíli měl o byt zájem klient, který již podobný byt v domě měl a za byt nabídnul 5, 8 mil, se kterou majitel souhlasil, nicméně si koupi i přesto rozmyslel. A protože se byt za vyšší cenu nepodařilo prodat, majitel chtěl vyzkoušet i služby jiného makléře. Byt byl na trhu přes cca rok a ani on nebyl v prodeji úspěšný. Pokud by je v tu dobu zastupoval makléř, který zná dobře lokalitu, ceny nabízených bytů i prodaných v poslední době, vyjednal by jim mnohem větší slevu. Makléři, kteří sledují nabídku každý den a mapují si konkurenční nemovitosti dobře vědí, kde by se tržní cena měla u dané nemovitosti pohybovat.“ Makléř pak nejedná v návalu emocí na rozdíl od klienta, ale na reálných faktech a znalosti trhu.

Zajištění kvalitích služeb smlouvou
Pro naše poptávající klienty zajišťujeme na základě smlouvy za účelem koupě nemovitosti plnohodnotné služby, které stále ještě na českém trhu jsou běžné.

Důležité pro nás je se s klientem potkat na osobní schůzce, poznat ho, poznat jeho potřeby a a představy o tom co má bydlení splňovat.
Zjistíme možnosti financování (přes hypotéčního makléře) – tato schůzka je pro klienta zdarma a nastíní nám předem v jaké cenové relaci nemovitost máme hledat.

Vyhledání nemovitosti dle požadavků
Makléři, jejíž každodenní činností je vyhledávaní nemovitostí a porovnání cen, zpracování různých cenových analýz, mají o dané lokalitě přehled a kolikrát ví jaká nemovitost se nabízí v lokalitě delší dobu a co může být zádrhelem prodej. Právě tyto informace můžou být zásadní při vyjednání lepší ceny.

Ještě před samotnou prohlídku makléř zjistí případná omezení (pokud má přesnou adresu – nemovitost může nabízet jiná RK, v tom případě se případné právní omezení zjišťují po samotných pohlídkách a projevu zájmu klienta o koupi).

 

Jednání za klienta o ceně
Proč mít někoho, kde jedná za mě? O slevu si přeci umím říci taky?....ale o jakou, v jaké výši, kupuji za dobrou cenu?
Výhodou proč mít zastupujícího makléře, který za mě bude jednat o ceně je fakt, že makléř do obchodu nevnáší podobné emoce jako kupující. Emoce kupujícího ovlivňují reálný úsudek a pod vlivem emocí jsou schopni klienti odsouhlasit cenu, kterou by za jiných okolností nenabídli.
Po realizaci prohlídky nemovitosti makléř vyhodnotí stav nemovitosti, plusy a mínusy nemovitosti, náklady na provoz, případný ekonomický dopad na klienta v případě nevhodné koupě. Doporučí na základě své analýzy zda-li nemovitost koupit či nekoupit s jasným odůvodněním. Samozřejmě má poslední slovo klient, kterému doporučení makléře má podpořit jeho rozhodnutí (ať už kladné či zaporné)

Pokud je klient a makléř ve shodě, začne makléř jednat za klienta. Kupující klient v prvotních emocích – nadšení, že našel vhodnou nemovitost je schopen odsouhlasit prodávající straně cenu, která by v mnoha případech mohla být nižší.

Proto je naše odměna z větší části nastavena na % podíl z vyjednané slevy z původní kupní ceny.


Rezervační smlouva – zajištění koupě nemovitosti/správnost dokumentů
V momentě, kdy je dohodnutá cena je nutné přistoupit k podpisu Rezervační smlouvy. Naši makléři jsou zvyklý dělat rezervační smlouvy do většího detailu a zajistit tak kupujícímu či prodávajícímu jistotu, že během dalšího jednání a vývoji obchodního případu nedojde k nějakým nedorozuměním.

Kontrola rezervační smlouvy a doplnění důležitých údajů je tedy standardem. Makléř za kupujícího zkontroluje další důležité dokumenty jako List vlastnictví jednotky, domu a pozemku, případně přilehlých pozemků, případné omezení vlastnického práva, nabývací titul prodávajícího, evidenční list – přesné měsíční platby, následně vyžádání potvrzení o bezdlužnosti na SVJ.

Kontrola navržených převodních smluv
Naše kancelář klienta zastupuje jako kupujícího a v tomto případě Vás i v komunikaci se zástupci prodávajícího zastupuje spolupracující advokátní kancelář. Přidělený advokát zajistí  kontrolu Kupní smlouvy, Smlouvy o úschově (advokátní úschova).


Předání nemovitosti
Makléř s Vámi bude až do předání nemovitosti. Standardem našich služeb je asistence u předání nemovitosti, příprava předávacího protokolu a převod médií (el, plyn). Pokud by tuto službu nezajišťovala strana prodávajícího- zastupující RK,  Váš makléř to pro Vás zajistí.

Máte chuť změnit současnou pozici a naučit se podnikat v realitách, být finančně nazávislý a stát se součástí fajn týmu lidí?
Kontaktujte nás na [email protected] nebo na tel. 725 293 500

Reklama
Nahrávám